2015. október 9., péntek

A nap kérdése

A Partizan múlt héten ünnepelte alapításának 70. évfordulóját és ebből az alkalomból egy, azaz 1 hivatalos ünnepségre került sor. A belgrádi UK Parobrod klubban volt (illetve még tart) egy rendezvénysorozat, de azt lelkes és kreatív szurkolók hozták össze, a csapat hozzá se szagolt.

Ez egyszerűen nem fér a fejembe. Lehet persze, hogy én vagyok a túl naiv és azt hittem, hogy ez az évforduló majd remek alkalom lesz egy rakás mindenféle jubileumi könyv, album, DVD, miegyéb kiadására, csak itt, csak most kapható mindenféle relikviákkal lehetett volna elárasztani a szurkolókat. Vinnék, mint a cukrot. Amit viszont végképp nem értek, az az, hogy a közösségi médiát semmilyen formában nem használták ki.

Nem egy, és nem két csapatnál láttam, élvonalbelieknél és második, harmadik, sokadik ligás csapatoknál, és nemcsak focicsapatnál, és nemcsak európaiaknál, hogy az összes fellelhető közösségi oldalon, Facebookon, Twitteren, Instagramon, meg mindenhol máshol, ahol jelen vannak, egészen egyszerűen csinálnak egy kampányt, ilyet pl. hogy "Partizan a világ körül", csinálnak hozzá valami hashtaget és megkérik a szurkolókat, hogy akárhol járnak a világban, belföldön vagy külföldön, fényképezzék le magukat valami Partizan-relikviával (sállal, mezben, stb.) az adott hely, ország, város, miegyéb valamelyik nevezetességével a háttérben. Sőt, az is elég, ha a Partizan-relikvia látható a képen, teszem azt, a Big Bennel a háttérben. Vagy akármi. Ráadásul nem is kell vadiúj fotónak lennie, bátran lehet akármilyen régi, az elmúlt 70 évből. Aztán ezeket a képeket mind összegyűjteni, és egy baromi nagy albumba feltölteni a Facebookra. Vagy akár a csapat honlapjára. Vagy mindkét helyre. Vagy bármi mást, ami a szurkolókról szól. A legnagyobb közhelyek egyike a világon, de pont ezért igaz, hogy a szurkolók tartják életben a csapatot, nélkülük nem működik soha semmi.

És ehhez még pénzt se kellett volna költeni. Ehhez csak egy kis kreativitás kellett volna. És a szurkolók máris úgy érezték volna, hogy ők is számítanak. Hogy ez az egész egy nagy család, ahol mindenki egyformán fontos. 

A nap kérdése: miért nem jött ez létre? Mi az oka ennek? 
A verzió: a marketing és a PR teljes alkalmatlansága.
B verzió: a Vazura-Vučelić bolygón az ünneplés = önfényezés.
C verzió: igazából mindenki leszarja az egészet.
D verzió: a fenti három egyszerre.

Válaszokat, illetve további verziókat kommentben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése