Szóval, az ember tallózgat Facebookon, nézegeti az egykori játékosok új csapatait, és akkor az arcába jön ez. Milan Mačvan, és új csapata, a milánói Olimpia bemutatták a 2015/16-os szezon mezeit.
Önmagában nincs ebben semmi különös. Megszokhattuk, ezt csinálja mindenki, ki kisebb, ki nagyobb csinnadrattával és médiafelhajtással.
De ez.
Ez, ami a szurkolók MAXIMÁLIS kiszolgálására alapszik. Nem a média seggét akarják nyalni, hanem a közönségüket kiszolgálni. A médiával már nyilván futottak előtte amúgy is néhány kört, de nem feledkeztek meg a szurkolókról.
Sőt.
Az egyszeri átlagszurkoló meg, itt a Balkán északi részén csak nézi, csorog a nyála és sárgul az irigységtől.
Itt még az elején vigyorgunk egy sort a médiának. Csak komolyan, csak visszafogottan. Közben persze az ember nem tud nem elmenni amellett, hogy Maki, és a Zvezda egykori játékosa Jenkins a lehető legtávolabb állnak egymástól
De eközben a szurkolók már rég odakint gyülekeztek, mert a csapat a téren csinált egy színpadot...
...ahová felsorakozott az egész csapat...
...és a többszáz szurkoló jelenlétében bemutatták az új mezeket.
Ezek után az MC-nek tűnő kis bedobójuk, Bruno Cerella is szólt pár szót a szurkolókhoz
Utána összeállt az egész csapat, hogy a szurkolók lefotózhassák őket
Sőt, MC Cerella még egy szelfit is nyomott velük
Aztán odamentek a szurkolókhoz autogramot adni, szelfizni és puszit osztani
Mekkora élmény lehetett ez a gyerekeknek
Maki is kivette a részét rendesen
Szóval, az ember csak nézi ezt és keservesen felsóhajt. Persze, persze, tudjuk, kis pénz, kis foci, Puskás Öcsi bácsi már megmondta. De azért, a szentségit neki, csak elképzeli ugyanezt, mondjuk az MC helyett Milenko Tepić-tyel, vagy neadjisten Dragan Milosavljević-tyel, sőt, eggyel tovább lép, Saša Ilić-tyel és az egész futballcsapattal. És ez nem is annyira pénz kérdése, hanem sokkal inkább kreativitásé meg hozzáállásé. Meg profizmusé. Itt lehet látni, ezeken a képeken, hogy mi van akkor, ha egy csapatnak mindennél fontosabbak a szurkolói és ennek megfelelően áll hozzájuk. Nem a szurkolók vannak a csapatért, hanem a csapat a szurkolókért.
Igen, kedves Biljana Obradović, ez magának szól. Így működik valójában egy sportegyesület PR-ja. Mindent, ismétlem, MINDENT a szurkolókért. Vörös szőnyeget görgetni eléjük, agyonszeretgetni őket, tenyéren hordozni őket, bevonni őket minden tevékenységbe, mintha tényleg egyetlen nagy család lennénk. Nemcsak szarrá csépelt közhely szinten kell ezt emlegetni, hanem így is tetszenek cselekedni. Hogy a szurkolók tényleg úgy érezzék, hogy fontosak a klubnak, hogy a csapat számít rájuk (és nemcsak pénzügyi válság idején). Kedves Biljana Obradović, a PR-menedzser nem azt jelenti, hogy ostoba Barbie-babaként villogunk az összes nyilvános eseményen, hanem azt, hogy kőkeményen és észrevétlenül, a háttérben maradva dolgozunk. A szurkolókért. Minden más esetben a feladatra alkalmatlannak tetszik lenni.
Milan Mačvannak pedig innen is nagyon sok sikert a következő szezonra, és főleg az Euroligára. Mindent bele, idemo!
(képek: Facebook/Olimpia Milano)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése