2016. január 19., kedd

BRÉKING: távozott a Partizantól Snežana Filipović

Snežana Filipović, az FK Partizan marketing menedzsere

jajj, bocsánat, már nem Filipović, hanem Snežana Borjan, mert elpasszolta magát hozzáment a szerb-kanadai, ex-Rad és ex-Radnički Niš kapushoz, Milan Borjanhoz

a mai napon lemondott (vagy fel-) posztjáról.
Sok vizet nem zavarna. Volt már ilyen, lesz is ilyen. Amiért ez a blogposzt mégis megszületett, az az, hogy Snežana Filipović Borjan lemondása után kiadta a világ legbutább, legfeleslegesebb sajtóközleményét. Itt lehet elolvasni szerb nyelven, roppant szórakoztató.

Itt még a Partizan marketing menedzsereként pózol
(kép: nadlanu.com)

Lássuk, mit ír a közleményben.
"Amióta itt dolgozom, azóta folyamatosan nagyon nehéz helyzetben vagyok, nemcsak a csapat gazdasági-pénzügyi problémái miatt, hanem azért is, mert nőként állandó megpróbáltatásnak, előítéleteknek és a közvélemény kritikájának vagyok kitéve."

Kedves Sneki, hol is kezdjem... Tudod, a helyzet az, hogy ezért te magad személyesen tettél meg mindent. Elég csak ráguglizni a nevedre, egy rakás olyan képet, cikket talál az ember, ami a magamutogatásodról szól. Szó nincs bennük a Partizanról, a munkádról (ha volt olyan egyáltalán...), csak rólad. Kizárólag rólad, a magánéletedről, arról a temérdek ostobaságról, ami kiesett a szádon. Mindent megtettél azért, hogy komoly és elkötelezett marketingigazgató helyett egy buta, sekélyes, szőke picsa legyél, pont az, akire vaskos, obszcén megjegyzéseket tesznek az emberek. Úgy viselkedtél, mint egy agyatlan celebritás, nem úgy, mint egy profi marketingszakember. Miért csodálkozol?... 

De azért folytatja.
"2012 szeptembere és 2016 januárja között 24 szponzori szerződést írtunk alá, tévés jogokat szereztünk meg és az európai kupasorozatok alatt is hirdetési lehetőségeket kaptunk."

Közbevetőleg: a Đurić-érában egy, azaz egy rohadt szponzora nem volt a csapatnak, pedig akkor te már vaskosan benne voltál a sűrűben, kedves Sneki. Nemhogy egy árva szponzor nem volt, de a stadion hirdetési felületei sem kellettek a kutyának se. Hadd ne linkeljem most ide azokat a felháborodott szurkolói nyílt leveleket, amik pont ezeket emlegetik fel, mint a csapat szörnyűséges anyagi helyzetének egyik okát. Azóta vannak szponzorok, amióta a Vazura-Vučelić hiénapáros az összes létező kapcsolatát, ismeretségét és megvesztegetési/zsarolási képességét bevetette. Ja, és tuti, hogy ők sem merő szerelemből hozták tető alá ezeket a szponzori szerződéseket, hanem jó vastag részesedésért.
A tévés jogok meg reklámlehetőségek automatikusan járnak, tetszik tudni. Oda sem kell nagy tehetség, legfeljebb sorba kell állni értük.

Megyünk tovább.
"A PR-tevékenység [a klubban] európai szintű."

Itt meg kellett állnom röhögni. Jól van, Sneki, megvolt a benyalás Bikinek* a meleg szarig.

*Biki, azaz Biljana Obradović, a Partizan ún. PR-menedzsere

"...merőben a személyes kapcsolatokra támaszkodva. [...] Mivel nemcsak a klub, hanem az egész ország pénzügyi helyzete nagyon nehéz, ezért az erőforrások hiánya miatt a klub is komoly nehézségek árán tudott csak működni. Emiatt a marketingrészleg költségvetése zéró dinár volt."

Zéró dinár, hát persze. Azért egy Maldív-szigeteki szilveszterezést sikerült összehozni a zéró büdzsés fizudból. Gondolom, hónapokig kuporgattál rá. Félre ne érts; nem sajnálnám tőled ezt a nyaralást, ha ezért kőkeményen megdolgoztál volna és minden idődet, energiádat arra áldoztad volna, hogy a klubnak jobb legyen. De semmivel nem vagy jobb a maffiózó (ex-)főnökeidnél.
Mellesleg, a fent emlegetett szponzori szerződésekből hová lettek a bevételek? 24 szponzori szerződés után miért zéró a költségvetése a  marketingnek? TE vagy a marketingmenedzser (jobban mondva, voltál...), miért nem tettél semmit, hogy ez ne így legyen? Ez a TE felelősséged, drága Sneki, nem a csapaté, nem az országé, hanem a tiéd. A marketingrészleg vezetőjeként kutya kötelességed lett volna kiharcolni azt, hogy te és a csapatod többet kapjanak a közösből. Ja, hogy ahhoz dolgozni is kellett volna, nemcsak kacsaszáj-pózokat posztolni az Instagramodra? Így jártál.

De most jön a legjobb:
"Mindig a legjobbat, mindig a maximumot akartam nyújtani."

Hát, Sneki, ha ez volt a maximum, amit csak nyújthattál, akkor jobb is, ha elhúzod a csíkot, minél messzebb.

A végére egy saját gondolat: Snežana Borjan távozásának legalább annyira örülök, mint Stefan Babovićénak. Babovićnak viszont nem szenteltem külön posztot, ugyanis benne volt annyi tartás, hogy csendben, minden hírverés nélkül vegye a kabátját és távozzon. Snežana ugyanakkor kiadta ezt a nyilatkozatot, amit a legnagyobb jóindulattal sem lehet másnak nevezni, mint egy elkényeztetett kislány nyilvános hisztijének.

Biljana Obradović, te következel!...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése